HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Wedding Budget (Part 2)

Assalamualaikum



Macam biasa lah nak closing memang busy. So this is just a quick update from me. Preparation untuk kahwin, budget bahagian hantaran. 



Basically saya letak budget untuk beli barang hantaran RM2000. Dan total perbelanjaan adalah RM1449. wow tak? Tak sampai RM2K pon hehe. 






(1)
Minyak wangi & body wash from The Body Shop
RM179






(2)

Baju kemeja Padini RM128





(3)

Belt & Wallet from Camel Active.
RM200 lebih. Yang ni resit hilang so tak ingat exactly lebih lebih tu berapa huhu





(4)

Kasut from Larrie RM243




(5)

Jam tangan From Fossil. RM599




(6)
Okay total RM1449 tu tak termasuk cincin tau.
Cincin ni benda yg sgt sentimental pd saya, maka biarlah saya rahsiakan harganya.
It is cincin perak dan berbatu zamrud
Ikut kan hati sy nak pilih design lain, tapi dia minat yang ni..jadi,okay lah beli yg ni.  :)




Total dulang hantaran dari saya untuk pihak lelaki adalah 9 dulang. So lagi 3 dulang adalah buah, chocolates dan special 'Bepang' berbentuk bakul besar di sponsor oleh adik saya aisyah dan husbandnya Hasri Akmal. Masheh korang. Semua 9 dulang akan di hias dan di gubah oleh kawan baik ibu saya makcik rokiah, ye dia sponsor yeayy! thank you acik kiah. Saya cuma bagi RM100 untuk beliau beli chocholates n buah. Dah pesan dah tak nak choc cikai2, bagi yang best2 sikit. hehe.






Alright sekarang budget Najmi pulak untuk barang hantaran Saya. Beliau letak RM2500. Total perbelanjaan beliau adalah RM1533 (tidak termasuk cincin,choc,buah dan upah gubah hantaran)






(1)

Shower gel, parfume dan lotion from The Body Shop RM209






(2)
Bag from Carlo Rino RM329
Purse Carlo Rino jugak RM255
Actually beli purse je dulu. lepas tu esoknya rasa macam terrrnampak bag comel tu...
arghh cant resist.lalu incik tunang bilang amik la. Happy kau. rejeki





(3)
Jam from Fossil RM629




(4)
Kasut from Carlo Rino jugak RM111




(5)
Cincin ni saya suka sgt, suka3..sb mcm ribbon dgn seketul berlian atas tu.dia yg pilihkan.
Cincin emas putih. Sentimental Value. Harga biarlah rahsia. Sorry untuk kualiti gambar.


Dan lagi 2 dulang sama je choc n buah.haaa amacam simple tak? hehe. Sireh junjung kitorg tak letak pun. maka 9 dulang dari saya, 7 dari Najmi.




Okay lah sekian dulu perkongsian saya wedding budget part 2. Masa saya bgth budget hantaran saya RM2K, ramai kata tak cukup RM2K.  Tapi hey I made it! Mmg tak sampai RM2K pon. Im happy :)




Dan saya sgt berpuas hati untuk ini.. suka sgt :)




Alhamdulillah saya dapat beli semua ni HANYA dengan duit bonus Shaklee.. Jujur, saya sndr tak sangka dengan apa yang terjadi.. Masa konvo bulan 5 hari tu, langsung tak terfikir berapa income saya dgn shaklee sehingga hari ni. Thanks kak ngah yang PAKSA saya buat SHAKLEE, skg saya tanggung akibatnya, SAYA TERPAKSA ADA DUIT UNTUK BELI SEMUA NI walau hanya duduk rumah layan whatsap anak cucu shaklee & custmer. Sekali sekala jumpe ramai2 atau pergi master celebration.atau magic session. hehe we have so much fun :)


Tak, bukan menunjuk, bukan riak, tapi saya nak cakap dengan Shaklee, semua impian boleh menjadi kenyataan, dgn syarat, jadikan Shaklee sbg tool, alat utk kita lebih dekat dgn Allah, alat untuk kita tolong lebih ramai orang Insyaallah. Jom sekaya Abdul Rahman bin Auf jom!



p/s : nak selitkan jugak  iklan shaklee. sekarang tgh promosi omega guard shaklee buy 6 free 1. Sms atau pm la kalau nak ye :)


Mobile no 019-4120913
Facebook Athirah






With Love,
Tiera

4 comments:

Nadia Syakila said...

Tahniah nanny, nadia tak dapat rasa lagi duit Shaklee untuk kawen. mungkin rezeki anak2 nanti.. inshaAllah..

Athirah Tieramiessyou said...

thank you nadia.. alaa nadia join shaklee bulan berapa kan..br berapa bulan pon dah sehebat sekarang..insyaallah, lepas kawen lebih luas rezeki nadia..nanny doakan semua susur galur sparkle.hey nadia pon dah lama lagi kan majlis..tahniah tau :)

Unknown said...

Alhamdulillah, seronok sgt baca.. :) x sangka kita mempunyai taste yg sama..jam brand Fossil ;)inspiref after read this entry..even org kata hantaran dgn bujet sebegitu x cukup but u make it! well dine! i am happy for u dear :)

Athirah Tieramiessyou said...

ika akak mmg teringin nk jam fossil hehe..cantik kan? suke sgt. gimme five la taste same hehe. nti ur time akn smpai jgk :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...