HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Bye-bye 2014, welcome 2015!

Assalamualaikum 


Dah 2015, Sekejap masa berlalu :')




Banyak kisah suka duka sepanjang 2014 ini...Banyak tawa riang.. banyak juga air mata dah mengalir..  Ujian dan kisah gembira silih berganti.. Allah jua lah yang tahu segala-galanya :')


Alhamdulillah, kita dapat melepasi semua ujian sepanjang 2014, kalau tak, takde lah kita macam sekarang hari ni kan hihi


Suka untuk saya simpan kenangan-kenangan saya sepanjang 2014...








January 2014


Dup dap dup dap wedding preparations




Part paling sengsara nak siapkan haha











31 jan 2014
sah :)




Closing. Dikala malam nikah macamana la kan...
 Terima kasih mummy ainul, yg bantu saya settlekan closing saya..
 Lahir 2 org supervisor baru dalam sparkle. tq mummy  :')






February 2014 

1 Feb 2014
My RM400 pelamin. Sekadarnya je majlis saya :)



honeymoon beijing.  


Tempat tinggal kami masa memulakan kehidupan bersama.
Apartment Danaumas Seksyen 7 Shah Alam. Mujur tingkat bawah sekali takyah naik lift hehe

Hidup kami, simple.

Kenderaan kami ketika itu hanya lah sebuah motorsikal. Pos barang, beli brg dapur etc.., memang sarat kami atas motor, hihi tp xpe pon. saya ok je.  :)








MARCH 2014


Alhamdulillah.. saya naik rank senior coordinator.. Dan 28-30 hb.. saya dan suami joined Family Day Anjuran Legasi Anugerah Terindah by moyang shaklee saya Kak ira (Master Nur Zahirah)





     Tak dilupa kejadian pesawat MH370 yang hilang dari radar..
hilang.... :'(










APRIL 2014

Akhirnya..setelah berapa lama saya bertahan & setia dengan handphone ZTE dengan keadaan skrin yg retak..Saya dapat beli handphone sendiri  (sejak spm sampai kahwin semua hp adalah pemberian kakak, abang,tunang,tak pernah beli sendiri)


100% menggunakan bonus shaklee. RM2300, macam tak percaya, saya duduk rumah, tapi ada duit nak beli semua ni.. (tepuk2 pipi)

Percayalah tiera........... 














MAY 2015

Suami dapat tempat kerja baru..Kami berpindah ke bangi.. dekat je rumah saya dengan kakngah hehe. 




Dan pada bulan ini juga.. kami mula menyewa kereta.. agak payah nak bergerak waktu hujan kalau naik motor sob sob. Balik terengganu / melaka naik bus.. memang agak sukar.


Kami sewa kereta honda kakngah. Sebulan dia perlu bayar dalam RM850..baiknye dia bg saya sewa RM350 je. Thank you kakngah! Jasamu di kenang! heee


operasi membersihkan rumah 
ketika rumah masih kosong

byk barang habis i tell you.. Ramai betul org suke makan shaklee. restock habis restock habis

Naik motor p kerja..Try dulu ok ke tak..kesian dia jadi letih sangat.. perjalanan 40 minit naik motor memang kebas.. last2 naik je la kereta.. cuma honda kan..minyak kuat sikit.  
Life with shaklee. anak cucu shaklee saya. dan master salwa yang pakar SEO.
saya tak pernah rasa keseorangan, sebab shaklee, saya di kelilingi dgn mereka yg positif dan baik hati. syg semua lillahitaala :)
Hadiah dari onyang shaklee saya Master Laila sebab naik senior coordi. Thank you so much kak laila! suka suka







JUNE 2014

Shaklee National Conference. Dapat award, dapat bonus kereta, dapat percutian percuma 3 hari 2 malam di Sunway Hotel Resort & Spa. Tq shaklee!  Akan simpan semua memori indah hihi













More pictures klik here ya  NC Shaklee











JULY 2014

Kehidupan dengan shaklee diteruskan.. terima kasih pada suami yang menjadi tulang belakang saya... Ingat lagi tolong pos barang naik motor.. kenangan sangat kan :')





anak cucu shaklee yg saya sayang :)



Bulan puasa kan julai tu :)

Selamat hari raya! 
Kali pertama beraya bersama mertua. Terengganu
sepupu suami dan adik2 ipar ati, nur, ecah. aida. ee (kiri) anak shaklee saya hehe


Tak dilupa kejadian MH17 terhempas di ukraine sempadan rusia. Jumlah kematian melebihi 300 orang  :'(










AUGUST 2014

nak pulangkan dah kereta sewa ni..Nak beli kereta sendiri dah.. kereta biasa2 ajee belum lagi audi hehe

Bengkel Nutrisi,  Bayview Hotel Melaka. Kena present gini syok ooo hehe. Group kitorg menang yeayy

More pictures here Nutrition Workshop


Bulan ni jugak kakngah dan leader2 yang lain ke US... Trip yang di taja sepenuhnya oleh shaklee.. Nak tengok gambar boleh klik sini US Trip . Harap saya juga berpeluang ke sana pada 2016 nanti :')










SEPTEMBER 2014

adik aizuddin berlepas ke mesir sambung study



Dapat hadiah vivix dari moyangku Master Ira! Seingat saya beliau kata performance bgs dia nak hadiahkan vitamin e, ya Allah terkejut yg sampai vivix 3 botol!


Dan ini jugak bulan di mana anak shaklee saya merangkap senior law saya kahwin.. anak shaklee zila merangkap kwn sekolah kahwin.. dan anak shaklee saya merangkap cousins bersalin hehe.








OCTOBER 2014

Life goes on. Suami p outstation mana mana saya ikot je.  











NOVEMBER 2014


Hanim kawan uitm kahwin. Anak shaklee ieka kahwin. Cucu shaklee Rosilah kahwin.  



Bulan ni jugak pergi NDT > new distributor training dekat timesquare. Tak pernah p jadi saya p la walau saya bukan new hehe



 cucu shaklee linda

adik saya aisyah & aimi pon p :)









DECEMBER 2014

1/12/2014 its my birthday :) 


Hadiah dari shaklee ini dia.. tada!!!
Promosi yg best gila!
Saya suka sangat vitamin E dan Vitamin C

tq anak mummy fila tlg edit






Yang manis sgt adalah...
Closing december, adik saya syasya & along ziha saya naik rank supervisor! alhamdulillah... kakngah (master ainul) la org yg bertanggungjawab buat kami jatuh cinta dengan shaklee..

Kami semua mahu jadi Master seperti beliau.
Macamana agaknya kalau kami 5 beradik jd master ye? 
Ya Allah seronoknya!


Saya mahukan yg terbaik pada 2015 ni!
Moga Allah perkenankan doa kami semua.
Tolong doakan ya? 
Terima kasih :)

Ada lagi satu lupa, berita gembira dari bff saya ni..
berita apa rahsia tapi yang pasti sesuatu yg membahagiakan.
saya happy bila dia happy... :)



Tak dilupa takziah buat mangsa-mangsa banjir di perak pahang khususnya kelantan .. :'(



alhamdulillah skg banyak tempat sudah surut. Tapi kemusnahan yg sangat teruk berlaku...ayuh kita berikan sumbangan, harap kita bukan sekadar menjadi keyboard warrior ye.




 *********************




Logo empayar saya, sparkle :)



Sekian rangkuman tahun 2014 saya. 
ayuh kita tanam azam yang jauh lagi baik untuk tahun ni!



















With love,
Athirah Tieramiessyou
A-Happy-Work-At-Home-Wife

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...