HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Part time job mudah di Malaysia


Hi, pertama sekali saya nak ucapkan tahniah kerana telah sampai ke laman ini. 

Anda hebat sebab anda mencari part time job, bermakna anda seorang yang bukan jenis duduk diam dan sentiasa mencari jalan bagaimana untuk memperhebatkan kewangan anda.

Sebut part time job, golongan yang mencari kebiasaannya :


1) Student.

Pelajar universiti ataupun kolej kebiasaanya yang mencari part time job kerana terikat dengan jadual kelas harian.. jadi mereka memang mencari kerja secara part time bukan full time


2) Orang yang bekerja dan gaji tidak mencukupi. 


Golongan ini biasanya akan mencari kerja part time samada di sebelah malam atau hujung minggu. Banyak sebab mengapa golongan ini mencari extra income mungkin kerana nak kumpul duit untuk berkahwin, atau dah pun berkeluarga dan memerlukan belanja untuk keluarga, atau banyak komitmen, hutang dan sebagainya. 


3) Orang lain selain di sebutkan di atas. Anda tahu jika anda lah orangnya. 


Saya kenalkan terlebih dahulu diri saya, Athirah , seorang graduan undang-undang yang telah melakukan pelbagai jenis pekerjaan secara part time mahupun fulltime dan mempunyai income 5 angka sebulan. Alhamdulillah



Dengan pengalaman yang saya ada, akan saya kongsikan beberapa cadangan jenis kerja part time yang anda boleh lakukan untuk dapat extra income. Dah bersedia? Jom!


1) Grab / Food panda / lalamove 


Ini adalah part time job yang flexible dan boleh di lakukan baik lelaki atau pun perempuan. Anda perlu ada lesen memandu kereta atau motor, jika tiada boleh juga menggunakan scooter atau basikal. Boleh, saya pernah melihatnya di depan mata saya. 


2) Jual makanan. 

Samada anda yang masak sendiri atau jualkan produk orang lain. Sebagai contoh anda jualkan cookies cuma tak banyak sangat lah keuntungannnya. kalau masak sendiri pulak, penat dan banyak kena basuh. Tapi jika anda memang minat takde masalah.


3) Personal Shopper

Anda boleh collect order barang yang mendapat banyak permintaan, contohnya belikan tudung duck, perfume Bath & Bodyworks , barang ikea dan macam macam lagi.


4) Kerja di 7-eleven atau tealive , restaurant fast food dan sebagainya. Stesen minyak pun boleh juga.


5) Part time job yang saya sendiri buat ialah home & mobile spa.



Ini adalah part time job yang mudah untuk saya kerana saya selesa dengan semua pelanggan yang sama jantina dengan saya, dan saya dapati ramai wanita sentiasa ingin cantik, stress free dan relaks. Spa begitu sinonim dengan wanita dan saya nampak demand nya , memang sangat tinggi.. 

Paling best, mudah dan tak rumit pun untuk jalankan servis facial ni. Tak percaya? percayalah sangat mudah dengan projek spa di bawah Beauty on The Go yang mana dulu di kenali sebagai The Walking Beauty. 

Saya pernah share review saya tentang projek ini anda boleh lihat di SINI


Jika anda ingin lihat berapa banyak duit yang boleh di perolehi, anda boleh lihat BOTG Spa


Inshallah di entry akan datang akan saya kongsikan bagaimana cara untuk anda menyertai projek spa ini. Jika anda sertai melalui saya, anda akan dapat bimbingan penuh dari saya yang berpengalaman Inshallah.


Sehingga berjumpa lagi. Bye!


#kursusspamurah #spashaklee #mobilespa #mobilespamalaysia #kelasspaonline









6 comments:

Because life is so precious said...

Wahh terbaik mobile spa BOTG

Syuhaidah Rahmam said...

syok buat part time dengan mobile spa 😀

Nur Zahirah & Hafizan Lutfi said...

Part time job mobile spa sesuai untuk semua. Kita je kena adjust dan tanam minat tu ☺️

Kam Haryatie said...

Sekarang ramai wanita bekerjaya yang takde masa nak g spa, demand servis spa kat rumah sendiri tu sangat tinggi. So sape yang buat part time job mobile spa ni memang masyukkkk....

Ana Awang said...

Bisnes BOTG Mobile Spa memang awesome. Cash hari-hari

Unknown said...

Zaman sekarang ni memang wajib kita kena ada lebih dari 1 income kalau kita kerja makan gaji sekali pun. Banyak yang kena bayar. itu ini.. uhuk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...