HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Buat Duit Dengan Mobile Spa




Harini saya borak borak dengan bibik. Bibik cerita kisah dia, dan kenapa dia ke Malaysia untuk berkerja. Saya faham sesuatu hari ini, bukan semua warga Indonesia ke Malaysia kerana duit. Bukan semua datang kerana susah dan perlukan duit. Ada yang kerana bosan, ada yang kerana mahu lari dari masalah, ada yang kecewa dengan suami. Macam macam lagi. Tapi kalau boleh alang alang lari dari masalah, biar lah dapat buat duit jugak ye tak?


ok habis. hihi. itu kisah bibik mencari kerja. kita? kita semua nak cari kerja untuk apa? Semua orang yang cari kerja adakah sebab duit?  


Tak semestinya.. 

Ada orang cari kerja sebab dia fikir apa nak buat lepas SPM .. yelah sementara menunggu result kan, bagus lah kalau dapat buat sesuatu isi waktu lapang sambil sambil buat duit. 


Ada orang cari kerja sebab nak belajar berdikari walaupun hidup dah senang dengan mak ayah yang mewahkan dia atau suami yang super kaya. 


Tapi paling ketara, memang ramai cari kerja sebab nak duit la, yang ini tak boleh di nafikan lah 😅


hmm saya nak beri cadangan pada anda ni.. kerja apa yang anda boleh buat,  yang mana kerja tu yang memang boleh buat duit! haa kerja apa? 


Zaman sekarang susah nak cari kerja kan.. atau kalau dah dapat kerja pulak, gaji tu tak berapa nak meriah 😅


apa kata anda buat bisnes? Eh tak perlu fikir jauh jauh.. buat bisnes mudah je.  Buat apa tau... 


Buat mobile spa! Kenapa spa? Kenapa mobile (bergerak)? Betul ke senang buat duit dengan mobile spa ni?


Pernah tak dengar satu kajian berkaitan perniagaan..kajian tu menunjukkan bahawa..


Perniagaan yang berkaitan wanita adalah perniagaan yang akan laku sepanjang zaman! Ada dua perkara yang wanita sangat suka. Fabrik dan Kecantikan. Tak ada duit macamana pun, wanita sanggup buat apa sahaja untuk pakaian atau apa apa berkaitan kecantikan. 


Nah! Boleh nampak? Mobile Spa berada dalam bidang kecantikan! 


So anda kena nampak peluang ni. peluang dalam bidang ini sangat lah besar! 


Dan kalau anda nak tahu.. saya dah pun 3 tahun berada dalam bidang ini.. ye, saya salah seorang beautician spa The Walking Beauty  Saya sendiri dah dapat hasil memberansangkan, sebab tu saya galakkan sangat sangat anda pun buat benda ni.





Dan untuk pengetahuan anda, mobile spa yang saya buat adalah Spa Shaklee . Bermaksud kami menggunakan 100% produk shaklee. Why shaklee? Ada sebabnya. Anda pasti rasa macam, betul jugak. baik guna shaklee! Tapi nanti saya kupas di entry yang lain ya. 😚


Saya buat dua dua tau. Home spa sekali dengan mobile spa. Apa maksud home spa? Apa maksud mobile spa? Apa beza keduanya? Haa boleh rujuk sini ya 👉 BEZA HOME & MOBILE SPA


Susah ke ye buat? Seriously boleh buat walau tanpa sewa kedai? yes! tak percaya tengok ni macamana saya buat kat rumah saya. ni bilik kosong dah macam stor dah. haha longgok semua dalam ni. tapi tengok macamana saya buat jadikan bilik spa hehe


Bila saya ada customer spa atau orang nak datang belajar spa dengan saya, bibik akan kemas sapu lap lap ke apa semua lah. Jadi bibik tahu dah bilik spa itu wajib ada untuk saya hehe


Ni masa saya bawak bibik dan adik ipar (yg tgh pegang anak saya aleesha tu hehe) pergi showroom eco ardence.

Bibik suka rumah ni. Biasalah bibik pun gembira nak buat kerja kalau 'work station' dia cool hehe

Tapi apa yang buat saya tergelak adalah, bila bibik masuk bilik bilik tertentu dan bibik cakap

"Puan, ini boleh buat bilik spa.." 😂 hahahaha advance. bibik dah fikir siap siap dah bilik spa majikan dia 😛





Inshallah satu hari nanti saya akan beli rumah saya yang seterusnya di sini. Saya ajak anda buat mobile spa ni bukan saja saja tau. Tapi sebab saya sendiri dah berjaya dapat macam macam asbab buat benda ni, thats why saya galakkan sangat anda buat jugak. 


Alhamdulillah sebelum umur saya reach 30 tahun lagi saya dah berjaya capai banyak impian saya melalui bisnes spa TWB ni. 


Sebelum saya masuk 30 tahun, saya dah pun

✅ beli rumah
✅ beli audi idaman 
✅ langsaikan hutang PTPTN 
✅ umrah bawak suami dan ibu ayah 


dan banyak lagi! Pelik macamana bisnes spa TWB boleh bantu saya dapat semua ni? Semuanya sebab kursus spa TWB lain dari yang lain.. itu istimewanya belajar spa dengan TWB. Belajar spa di tempat lain, mana mungkin ada hingga 5 penjuru income macam yang TWB tawarkan kan. 😊


Ok lah itu saja sharing kali ni. till we meet again. Nak sertai jangan segan cari saya , inshallah saya sedia beri tunjuk ajar 😘

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...