HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Stuffed Bell Peppers

Salam alaik , yuhuuu!!




This time saya nak share resipi Stuffed Bell Peppers yang saya buat hari ni.. Jom tengok cara saya buat :)


Capsicum.. potong yang atas hati hati ye. buat penutup :)

Bersihkan biji :)

Ok next prepare utk nasi goreng. Kita nak stuff dalam capsicum tu.. 
Saya tak guna Mix veges tu tau. Saya guna lobak dan jagung potong sendiri.. lagi fresh, lg sedap, lagi manis. kenapa SAYA TAK GUNA yang MIX VEGES FROZEN tu ye?


Sebab.... saya ada share di facebook tempoh hari.. kalau ada yang terlepas, meh baca meh







So saya sangat-sangat sarankan pada anda.. cukup-cukup la makan makanan segera atau frozen food dengan kerap. Sekali sekala teringin takpela. Tapi elakkan lah dari terlampau kerap.. banyak garam gula pengawet. Rendah nutrisi.. makan shaklee lg syok haha



ok kita sambung ye. 



Nasi goreng dah siap goreng. Bell peppers kita dah siap basuh. now masa untuk sumbat kan
Resipi nasi goreng :

bawang putih 10 ulas di tumbuk dengan cili padi
saya mmg suka letak byk garlic. sedap hihi. bonus, garlic bantu tingkatkan antibodi badan :)

tumis.
kemudian masukkn lobak dan jagung.
tambah garam.
masuk kan nasi.
kemudian tomato cery
siap!

seriously.. jagung sangat manis dan segar berbanding yang frozen tu
Ikan salmon pulak kita potong kiub. saya panggang siap-siap. 

Resipi ikan salmon panggang boleh tengok post saya yang ini > Steak Salmon


Masukkan nasi dalam bell peppers kita. letakkan ikan salmon yg kita potong kiub tadi. kemudian sapu sikit minyak zaitun atau minyak masak kat luar bell peppers/capsicum kita dan bakar kejap. 



Kui kui kui
ok jug jernih yang cantik tu adalah penapis air portable yang saya sangat-sangat suka!
Saya guna, saya suka, dan ofcourse saya jual jugak.

letak kat mana mana pon boleh, mudah,  cantik, air bersih bebas bau. tadah je air paip pulak tu! jimat masa tenaga hehe.

alaaa nak cakap banyak pon tak best.
awak boleh tengok sini details saya explain pasal water pitcher ni...
Penapis Air Cinderella



hehe saje buh nama cinderella since dia jernih mcm kasut kaca cinderella :)

Jemput makan
Nak gigit terus boleh
Makan guna sudu  pun boleh. aroma bell pepper tu meresap ke nasi perghhh...wallaaaa
Tak semestinya nasi tau.. awak boleh stuff apa je dalam capsicum/bell pepper ni daging ke, kentang ke.. ikut la kreativiti  k :')




Ok sekian. 
Jemput follow instagram saya ye. Dan juga ig home/mobila spa saya :)



Insyallah anda boleh rasa facial special dari tiera.. Produk 100% semulajadi , kulit muka bersih licin lembut rasa nak pegang tak nak lepas je...hehe

dan urutan muka yang boleh buat anda tertidur lena..  Mesti puas hati :)


DAN.. kalau nak jadi anak didik saya.. macam mana jalankan bisnes spa tanpa kedai dan modal rendah.. boleh contact saya ok? :)



Athirah
019-4120913



1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...