HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Patutkah aku merasa bangga?




Assalamualaikum dan terima kasih kerana sudi klik dah singgah blog Tiera :)



Alhamdulillah lega tak terhingga bila dah selesai menduduki  final exam dan presentation untuk TTT modul 2.



Dengan ini, tiera ingin memberitahu bahawa tiera bukan lagi distributor shaklee biasa, tapi seorang Product Consultant yang bertauliah, yeahh!!




Tiera sangat sangat bangga menjadi sebahagian daripada keluarga Shaklee. You wanna know why?




Because Shaklee is NOT an ordinary company..



Because Shaklee is NOT invented by any ordinary people...




But..invented by a legend!



Dr Forrest C. Shaklee is a legend. Why? Bak kata Victor Lim,  people who studies nutritions, be called as what? Bapak Vitamin! haha. Yes  Dr. Forrest C.Shaklee is a father of vitamin.



Dan beliau adalah orang pertama yang invented,menemui, natural health supplement. During his time, no one knows about nutritions. Takde siapa yang percaya pada health supplement.



Dr Forrest C Shaklee lah satu-satunya yang bring this up dan kenalkan pada semua.. Tak patutkah untuk tiera merasa bangga dengan Shaklee?



Okay, bila agaknya the very first clinical studies started on health supplement? Nak tahu tak bila? 1915. Sejak wujudnya multivitamin pertama dalam dunia hasil penemuan Dr Forrest C Shaklee sendiri! Yes Vitalea is the FIRST multivitamin in the world dan tahun ini genap 100 tahun usia VITALEA!!











Beliau orang pertama yang cipta vitalea, beliau juga orang pertama yang try the product! Sebelum sesiapa consume vitalea,  beliau consume terlebih dahulu!





Sebab beliau di lahirkan sebagai seorang pesakit TB. He's not really that healthy and he took many medicine. Keadaan beliau tetap sama...



Tapi, segalanya berubah bila beliau perhatikan alam sekitar. He listens to the nature.. goes back to the nature and starts inventing the first bottle of multivitamin dan beliau sendiri yang makan secara konsisten dan dapati kesan yang sangat baik pada dirinya sendiri!



Jadi dari tahun 1915 sehingga lah tahun 1956, beliau mula prescribe multivitamin di klinik beliau kepada pesakit-pesakit yang datang. Dan mashaallah, it helps thousands people!!




Tidakkah tiera patut merasa bangga, dengan multivitamin yang tiera amalkan hari ni, adalah multivitamin pertama di dunia? di cipta oleh seorang legend bukan orang biasa-biasa?






Sebelum tiera aktif dengan shaklee.. tiera hanya lah seorang pengguna.. tiera tahu betapa natural nya produk shaklee tanpa sebarang bahan kimia.. tiera rasa sendiri  keberkesanannya pada diri tiera..macamana tak jatuh cinta? Unless kalau anda makan dengan cara yang salah, cara yg tidak berkesan dan tidak konsisten maka yang tu tiera tak dapat nak tolong la. Kan. Siapa suruh beli dari orang yang lepas tangan :p





Di tambah pula Shaklee ni bukan lah syarikat MLM yang berkonsepkan kewangan, tapi lebih kepada HELP MORE PEOPLE, dengan kekuatan produknya yang berkesan, selamat dan mesra alam.



Dah tentu Tiera bangga menjadi sebahagian dari ahli Shaklee!!






Alhamdulillah, harini, selesai Train The Trainer Training Nutrition (TTT)  Modul 2. Dah pun selesai menduduki final exam dan oral presentation on DTX Complex Shaklee. Subhanallah ini pengalaman yang takkan tiera lupa sampai bila-bila!





Precious! Precious!!



masa ni baru sampai.. Tiera dapat station 3 untuk oral presentation. masing2 nervous ok! haha Kak puteri siap cakap "aku rasa macam tgh tggu que utk amik BCG.." punya nervous kan! mana taknya, kita bukan present sebagai seorang customer atau distributor biasa, tapi sebagai seorang product trainer yang bertauliah...!

Persiapan sebelum exam malam sebelumnya. Ni kira macam slip exam la kena bawak masuk hall..  
Mini nutritionist in the making ^_^
harus di ingat.. kami bukan lawan doktor ye..
tapi kami work closely with the doctor..

Doctor rawat pesakit, manakala nutritionist support for fast recovery  process.
We never ask people to stop seeing doctor or to stop the medicine before seeking for doctor's advice

Jelas ya




Settled exam.. benda pertama tiera dapatkan kesukaan tiera ni dulu, bread pudding. Makan la nak makan apa pun, shaklee belanja.. Bangga kan jadi ahli shaklee? macam rasa sangat di sayangi dan di hargai :)

kalau semalam tiera makan sangat 'sopan' chicken yakitori dengan vege tempura.. hari ni kurang sopan sebab penuh satu pinggan untuk round pertama :p  lega sangat dah habis exam kot? :p

Fried dimsum
Brokoli
Tempura Fish with lemon sauce
Kerabu ayam (2 rasa)
Chicken Fillet with sos yang super lazat
Sanwiches

^_^



Selepas lunch dan solat, kami diberi peluang untuk belajar macam mana cara untuk baca medical report. Ya Allah bestnya!!!





Alhamdulillah, I am now a certified product trainer!



Dengan ini, ingin tiera nyatakan sekali lagi bahawa tiera sangat berbangga sebab tiera adalah sebahagian daripada Shaklee.. Anda juga patut berbangga kerana anda juga sebahagian daripada shaklee bukan?







Terutama buat anak didik Tiera dan juga customer tersayang... Anda juga sebahagian daripada Shaklee, be proud of it! :)






Moga Allah mudahkan jalan bagi tiera untuk membantu ramai orang diluar sana dari segi kesihatan mahupun kewangan. 





Salam sayang 

K.C Athirah Tieramiessyou

A-happy-work-at-home-wife


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...