HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Mock Trial Uitm 2012 : Musical Extravaganza

Assalamualaikum.

Hi. This is just a simple update from me, tentang mock trial uitm 2012. Maklumlah kurang 3 minggu dari sekarang dah final exam, kan...pasal mock trial ni da lama plan nk post, nak bagi komen sikit, tp tertangguh2 plk. Jadi hari ni saya share la sikit ok pendapat saya.

Alright, terus terang saya excited sangat-sangat untuk tengok mock trial kali ni. Sbb, mock trial yg lepas was awesome gila....!!!  Dengan harapan yang tinggi, saya beli dua tiket utk saya,dan bff saya.Tapi dia ada test dan kebetulan encik najmi nak jumpa, jadi saya suruh dia ganti kan tempat cik dayah, makanya saya pergi dgn dia, seorang bekas pelajar uitm, faculty engineering. Motif bagitahu? Sebab nk highlight yang dia bukan bdk law, tak pernah tahu dan tak ada idea pun apa itu mock trial. Jadi saya nak dia tahu yg mock trial sangat best. Tapi atlast...huhu...Okay okay.tak perlu buang masa.


Perkara yang saya patut puji :

1) Idy. Beliau response saya dgn baik setiap kali saya tanya tentang tiket.Banyak kali ok sy tanya.
2) The ticket. Cool! Ala-ala kertas saman.
3) Hot seat. Good idea. Dapat cream vaseline percuma.
4) Part sorg saksi masuk, dan terjatuh. Kemudian keluar plk lagu tema Mr.Bean dengan suluhan lampu fokus kat beliau. Entah I rasa itu sangat funny & cool :)
5) Datin Jamilah j'j'j sumpah my favourite actress! erk ok actor sbnnrnye dia hahahaha... part dia mmg saya gelak gila-gila. seriously, for me, stp kali mock trial dia patut ade hihi...suke sgt!



Perkara yang buat saya sedikit kecewa :

1)  Penceritaan yang agak slow.
2)  Sound system tu cam biasa la ape2 program yg buat kat DATC selalu je ada masalah tu huhu
3) Hakim mcm tak byk dialog. Peranan hakim tak begitu menonjol dan interaksi hakim dgn stp pendakwaraya dan peguam bela sangat la kurang, berbanding dgn mock trial yang lepas, hakim ibarat watak utama. Mungkin anda boleh tgk sendiri video-video yang saya upload di post saya yang bertajuk UiTM Mock Trial The Musical. (november 2011) 
4) Mintak maaf tapi jujurnya saya rasa bosan. Berapa part je yang saya gelak.. Lain-lain mcm hambar.. saya sedikit hampa,jadi masa break tu saya terus balik :( .. ye kwn2 saya dr fakulti lain pun balik..tak tunggu pun sampai habis..kecewa. T-T

Mungkin expectation kami terlalu tinggi..

Tapi walaubagaimanapun, saya tetap nak ucapkan syabas pada mereka, sebab saya tahu, mereka telah buat sehabis baik, kan?Ok lah sekian dulu tak boleh tulis panjang2, masa sangat terhad. Sekian saja dr saya. Komen jujur ttg mock trial uitm 2012. 


The ticket. The only gambar yg I ada.Gambar2 lain hilang tssk...

p/s : kami balik dan singgah makan. Tengok pulak anugerah skrin tv3 yang entah ape2 tu..belakon cerita dogeng bagai atas pentas, utk anugerah skrin..??? najmi tanya saya "eh anugerah skrin ke mock trial ni?" @_@

6 comments:

najmi said...

xde gmboo k..hehe

Athirah Tieramiessyou said...

dah org tu hilanggkan..nk wat gane :p

Zee-A said...

any comments on the inspector character?

Athirah Tieramiessyou said...

Inspector? yg mat salleh kunun tu? kiki..hmm not bad..awal2 gelak jugak la..ada bakat dlm lakonan tp I rase skrip x berapa membantu dia la..dia best tau tp syg tu la.the script.

Zee-A said...

ahhh i thank u then. that was be btw

Athirah Tieramiessyou said...

oh it was u? hmm okay la u acting, cool, keep it up :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...