HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Peluang Bisnes Shaklee dengan 3C !!



Kalau zaman sekolah dulu mungkin 3C adalah perkara yang menyedihkan untuk result exam anda 😂, tapi untuk bisnes shaklee, 3C adalah sesuatu yang sangat mengujakan!


Sedar tak sedar, dah masuk 7 tahun tiera menjadi ahli shaklee since september 2012, dan dah 6 tahun berbisnes secara serius. 


Kalau lebih dari 3 tahun ni setia dengan sesuatu bisnes, pasti ada sesuatu yang mengikat hati seseorang kan untuk terus setia dengan bisnes tersebut?


Yes, sure. Tiera jatuh cinta bukan hanya dengan produk berkualiti dari shaklee, tetapi juga dengan sistem dan tawaran yang di beri kepada para pengedarnya. 


Itulah dia, The 3 C's 😊 inilah dia sebenarnya kelebihan bisnes shaklee yang buat ramai orang setia dan terus mencipta kejayaan dan mampu mencapai impian demi impian bersama shaklee. Ok biar tiera explain. 


C yang pertama 

Adalah CASH. ye duit yang kita perolehi dari shaklee berbentuk wang tunai dari pelbagai sudut. 

Beli barang hingga cukup 200uv yang mana melayakkan kita dapat FREE membership, dapat CASH back ✅

Beli barang untuk consume sendiri sambil belikan kawan kawan dan customer yang nak cuba shaklee, dapat CASH ✅

Untung runcit, CASH lagi ✅

Bina team dan bantu team berjaya, dapat CASH ✅

Naik pangkat dan enjoy incentive, dapat lagi CASH ✅

Bonus kepimipinan, CASH lagi ✅

banyakkan duit cash shaklee beri kita? memang best. kita mesti manfaatkan semua peluang yang shaklee beri ni. Rugi betul tengok dan lihat saja orang lain dapat kan?

zaman zaman baru nak berjinak dengan bisnes shaklee. Dapat banyak ni pun dah happy macam apa.. hehe


makin lama, makin tak percaya. usaha kita tidak sia sia bila mula cash bulanan yang kita dapat cecah 5 angka sebulan. dulu rasa macam scam je benda benda gini, gosok mata kot tengok angka dia haha. Tapi bila sendiri dah buat baru faham, tak ada apa yang mudah, semuanya tetap memerlukan usaha dan kesungguhan. yang penting jual beli mengikut apa yang di syariatkan islam dan ada produk untuk urusan jual beli. 

dan semakin  bertambah.. apa agaknya perasaan korang kalau dapat duit banyak ni setiap bulan? 😃





C yang kedua

Adalah Car Bonus. Car bonus ni tak keterlaluan kalau saya katakan ibarat pencen seumur hidup. Once dapat inshallah selamanya dapat seiring dengan group growth. Angka semakin besar pulak tu. Untuk pengetahuan, tidak seperti syarikat yang lain yang mungkin menghadiahkan anda sebiji kereta. Dalam shaklee, kita punya kebebasan. kebebasan untuk membeli kereta apa dengan duit yang shaklee beri setiap bulan, atau tidak mahu guna untuk beli kereta dan mahu guna untuk saving ke. atau nak shopping benda lain. di persilakan. Tapi kalau anda beli kereta, boleh lah guna duit ni buat bayar duit kereta anda setiap bulan 😉




Alhamdulillah kereta idaman saya Audi Q5 dah berjaya saya beli dan bayar menggunakan bonus kereta yang shaklee bagi setiap bulan 😊 






C yang ketiga adalah 

Convention. Fuh menghadiri event gilang gemilang dan berpeluang melancong ke seluruh dunia PERCUMA!! Saya sendiri baru sahaja pulang dari US untuk menghadiri conference shaklee di sana dan sekaligus bercuti ke San Fransisco, Las Vegas dan Los Angeles. Setiap tahun. negara percutian untuk kami jejakkan kaki travel, bertukar2. Inshallah tahun hadapan, ke switzerland pula 😊


ketika menghadiri Global Conference Shaklee di Las Vegas, United States

Bertempat di Caesars Palace Hotel, Las Vegas


Dengan shaklee, kita berpeluang membawa nama islam dan nama malaysia di pentas dunia. 


dan banyak lagi negara yang saya dah pergi sebagai reward dari shaklee. Tak larat pula nak upload satu satu pic di sini. jemput lah follow instagram saya ye boleh tengok gambar gambar best best saya bercuti di banyak negara hehe 


So macamana? seronok tak dengan 3C yang shaklee beri ni? Sekarang dah takde rahsia lagi untuk soalan 

"Kenapa Athirah begitu setia bersama shaklee.."

kalau anda jadi saya pun, anda akan setia kan? 😌


Jika anda juga berminat dengan semua ni seperti saya, grab lah peluang bersama shaklee. Cari saya dan kejar saya, inshallah jd anak didik saya, saya ajar cara saya achieve semua ni. Tapi jangan lah malas ye... 

attitude dan character pasti akan buat anda boleh capai semua ni.. disusuli strategy pemasaran yang saya akan kongsikan. 

Bila melihat kejayaan saya dalam shaklee. usah lah di lihat hasilnya sahaja. Lihat lah juga usaha di sebalik semua ni.. 

Buat bisnes, tak boleh just go with the flow. kena sentiasa update, upgrade dan cipta perubahan. cari idea baru selalu. Bisnes apa pon sama je, tetap kena struggle. 

Even kita artis pun, kalau tak berusaha branding, kreatif promosikan diri, takde job jugak. Amir ukays mengatakan selepas beliau  masuk pertandingan gegarvaganza baru lah start dapat jemputan untuk menyanyi di majlis perkahwinan dan sebagainya. Tu yang tak menang tu, yang dah memang menang pertandingan tersebut lain pulak rezekinya. 



Salah satu butik muslimah terkenal mengatakan sale mereka stagnant takde penambahan sb selama ni selesa dah rely pd instagram semata. Mereka lupa ramai lagi audience yang tak mempunyai akaun ig yg mereka boleh reach dgn fbads. Akhirnya mereka mula menuntut ilmu utk fbads pula. Dan bukan itu saja, kena cepat keluarkan design2 baru bersilih ganti, ortherwise org bosan dan beralih ke butik pilihan yg lain.

Even dato aliff syukri, atau jutawan2 tempatan yg lain tak henti2 buat sesuatu utk pastikan sales mereka sentiasa ade peningkatan dan mantain.

Jd takde isu susah la bisnes yg ini, buat bisnes ni lah . Eh mcm lambat lah bisnes ni, try yg ni plk la. Bisnes ape pon tuntutan dia sama je, kena struggle, sentiasa cari idea baru, kena sentiasa belajar dan tambah ilmu, kena kongsikan selalu, kena kreatif, kena kaji, kena reach ramai org, kena kuat hadap org yang tak suka, kena bijak dan mcm2 lagi kita KENA buat kalau nak maju. Jd usahlah merungut dan jadikanlah bisnes sbg wasilah yang bantu eratkan lagi hubungan kita dgn allah. Juga sebagai 'training' utk buat kita jd lebih bijak dan disiplin. Mari plan elok2 😊




So ok lah. itu saja sharing saya buat masa ni. terima kasih sebab sudi baca sampai habis. Saya doakan anda kaya dan berjaya. 












4 comments:

Nadia Syakila said...

Hai master Tiera yang cantik.
Terima kasih untuk segalanya !

Unknown said...

Buntang mata uiiii tengok bonus masuk akaun 🤩

Shasratul Ameerah said...

Kalau dulu selalu aim 3A, sekarang duk bayng 3C aje..
😍

Hanim Yusoff said...

3C dalam shaklee boleh buat hati sentiasa berbunga-bunga..Fight untuk merasa semua 'C' tu..Master, jangan jemu berikan tunjuk ajar dan panduan untuk dapatkan semua 3C tu yer..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...