HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

D.I.Y tudung segera

Assalamualaikum! 
(baca dgn nada nada ceria ok hee)





Saya kemas-kemas barang-barang dekat bilik..saya terjumpa pendant yang saya pernah beli dekat dataran cendekia (dc) uitm dulu kala.. 


Jadi saya pun dapat idea. Saya cari balik baju lama yang dah tak pakai. Nak ambil butang dia hehe. Makanya..idea meng attach benda-benda ni dekat tudung muncul.


bahan-bahannya:

Gunting
Baju lama
Pendant
Gam uhu
Pin
Tudung
Jarum
Benang

Haaa kalau korang ada baju tak nak pakai dah, sebelum baju tu jadi kain buruk
baik laamik dulu segala butang ke, zip ke yang ada pada baju tu. Boleh reuse! hihi..
Oh baju ni tak boleh pakai sebab tak menepati ciri-ciri wanita menutupi aurat. Kecik & singkat. I buat inner je sebelum ni. Sarung sleeveless dress kat luar

p/s : Kalau bagi orang nanti saya pulak yang tanggung dosa. jadi buat kain buruk je la ye tak.

Saya dah gamkan pin dekat belakang pendant tu. Sementara tunggu kering boleh la mula menjahit.
Tada! Siap! 

Saya suka saya suka



Untuk pengetahuan, saya ni memang suka benda-benda yang nampak vintage, nampak lama..nampak classic.. tak tahu la kena panggil benda ni kategori apa, tapi senang cerita nampak macam barang lama-lama. Saya suka!


Mesti kalau orang tengok, orang cakap entah ape-ape gelang buruk macam ni RM40?
Tapi saya suka! walaupun satu charm rm5 (tak berbaloi org ckp), tapi saya nak gak. Sukanya lahai...
note : 31 jan 2014 tu is our tarikh nikah

tu antara contoh lain yang saya pernah beli tapi satu dah putus, satu lagi banyak dah charm hilang haha..Hmm jangan buang, mungkin ia berguna di masa akan datang.




Notakaki : saya target lepas amik lesen kereta saya mesti masuk kelas menjahit. Inshaallah.. mesti mesti. Gian nak buat macam-macam!



Till then, babai. Selamat menjalani ibadah puasa dan jangan lupa, pray for GAZA :')

2 comments:

Nurul Atieka Ibrahim said...

Vintage? Tersangatlah suka!.. btw mummy..u sgt creative dear! Jeles i..hehe ;)

I 'm T i e r a said...

yess itu perkataan yg kita cari ieka, vintage hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...