HOME FOLLOW ABOUT EDU LOVE CONTACT FB INSTA

Keluarga Bisnesku | LAT Gathering






Harini ada gathering keluarga bisnes tiera. LAT. It stands for Legasi Anugerah Terindah yang menggabungkan semua ahli ahli shaklee, yang mendaftar di bawah susur galur Master Nur Zahirah (kak ira). 


Master itu adalah pangkat tertinggi dalam bisnes shaklee. Career development lah senang cerita. Contoh kalau korang berkerja, mesti lah ada kenaikan pangkat kan. Kenaikan gred dan kenaikan pangkat. Betul? Haa sama lah ni. Cumanya, ada lah perbezaan dia dari segi 


1) contoh, kalau nak naik gred for example, mana yang berkerja selama tiga hingga lima tahun, akan di listkan untuk di review, boleh naik gred atau tidak. kalau naik gred, naik lah gaji 

2) kalau nak naik pangkat, tengok pengalaman dan kekosongan. 


dalam shaklee? Takde batasan. takde kata kena 3-5 tahun baru boleh naik pangkat, baru boleh naik gaji. The more you give, the more you get! Lebih banyak anda usaha, lebih cepat anda naik pangkat dan ber'gaji' besar. wohoo!

Master master di bawah LAT. From left, master ainul, master ira, master hafsah, master maria. Bila lah gambar ku nak sebaris dengan mereka ni 😌. 


Dalam shaklee, sistemnya sangat adil, menepati syarak, bagus, menguntungkan dan kita akan bersangkut paut hingga enam keturunan (gittew)


So tengok, anak cucu shaklee saya mendaftar dengan saya. Saya pulak, Athirah mendaftar dengan Master Ainul. Master Ainul dulunya mendaftar dengan Master Hafsah. Master hafsah mendaftar dengan Master Zahirah. So boleh nampak tak susur galur tu? 


Anak cucu ku > athirah > master ainul > master hafsah > master ira. 


Begitulah cara untuk korang kaji asal usul keturunan korang dalam shaklee ok! 😆

**oh master maria tu mendaftar dengan master ainul. so dia anak shaklee master ainul. Saya pun anak shaklee master ainul. so kami adalah? adik beradik haha. adik beradik shaklee, dari satu omak yang sama. kita panggil sideline. sideline tu bukan side dish 😂


Ok lah jom kita tengok apa makanan yang kami nikmati tadi.. sedapnya sedapnya ya ampun.. mashallah ana suka #cheatday haha



Nasi seperti pulut, sedap sangat! 


Ayam kampung yang di bakar dengan kicap istimewa. sangat sangat sedappppp


Aneka sambal. 


Brownies by kak affni.


Marble cake by ana 

Kuih Koci by kaklang  

Cream puff (by siapa tak dapat di kenal pasti 😅)

apokono eh jang. eh salah nama 😜 okonomiyaki. makanan jepun. Siapa entah bawak pun tiera tak dapat kenal pasti maap maap

sayang semua kerana Allah taala :)


apa agaknya yang kelakar sangat tu ye master ira hehe 

sempat bergambar dengan kereta baru master ainul. kereta yang di idam idamkan setahun yang lalu, setelah dah berjaya beli 7 property (rumah) 



Seronok sangat perjumpaan harini. Tiera sangat berterima kasih pada mentor mentor tiera yang sanggup berhabis duit untuk kami.. belanja makan dan mengorbankan tenaga untuk kami. 


Betul, teknologi sekarang canggih. Boleh belajar melalui internet, secara online. Tapi percayalah, kerap bagaimana pun kita berhubung melalui atas talian, takkan sama dengan aura nya bila berjumpa depan depan. 


Setiap mentor tiera ni, ada kekuatan masing masing. Tiera sangat bersyukur kerana tiera berada dalam kumpulan yang betul. Dan tiera berterima kasih atas setiap satu ilmu yang pernah mereka kongsikan. Yang pernah mereka berikan kepada tiera, yang mana tiera guna jugak dan sesuaikan dengan ilmu yang tiera ada, dan terus melangkah dan mencipta kejayaan menggabungkan semua ilmu yang ada. Kena bijak la amik peluang, ilmu dah ada, takde tindakan tak guna jugak kan 😉 


Master ira kongsi tadi, dia tak lupa macamana mak nya pernah di hina. Kau sampai bila bila pun akan hidup, menyewa rumah. Ayah master ira pemandu bas. Walaupun pernah berkerja sebagai seorang jurutera, Petro**s pulak tu . Tapi memilih kerjaya dalam shaklee adalah kerana mahu duit lebih, DEMI MENYENANGKAN MAK DAN AYAH secepat yang mungkin. Shaklee bukan skim cepat kaya, tapi as I mentioned earlier, kenaikan pangkat dan gaji dalam shaklee boleh di perolehi dengan cepat jika kita buat betul betul, sungguh-sungguh dengan cara yang baik lagi halal dah pasti :)


Master hafsah, juga bekas jurutera (engineer) berjaya naik master dan memiliki income bulanan yang besar. Dan dalam keadaan dia menjaga ibu mertua yang terlantar sakit, jaga makan, tukar lampin dan sebagainya. Beliau tetap mampu komited dan buat sampai berjaya. Lantas apa alasan kita yang tak punya tanggungjawab sebesar itu tapi masih mahu beralasan dan mudah menyerah kalah tanpa bersungguh mencari jalan? 

***Alfatihah buat arwah ibu mertua master hafsah. 


Master Ainul , juga dulunya seorang engineer. Dia kongsikan tadi.. Untuk kita membuat keputusan dalam memilih bisnes yang tepat, yang ada masa depan dan tidak merugikan. Check dulu. Pastikan benar benar TERBUKTI. Pastikan kesemua aspek ini


1) Proven system
2) Proven mentor
3) Proven result


Dan boleh tiera katakan. Tiera dah nampak semua bukti ini. Atas sebab itu tiera kekal setia dan alhamdulillah, apa yang satu ketika dulu tiera lihat mereka mentor mentor ini miliki, harini satu persatu tiera juga berjaya memilikinya. 

*******


Kerana satu ketika dulu, aku tidak pernah mengatakan 


"dia boleh lah, engineer, banyak network.. aku ni budak law, graduate lepas tu tak pernah kerja.. "

aku tak pernah beza bezakan diri aku dengan mereka hingga menhalang potensi aku untuk pergi lebih jauh. 


Cukup berbekalkan. Kepercayaan 7 petala langit,  bahawa apa yang mereka dapat, aku juga akan dapat. Cukup aku follow mereka , duplicate apa saja yang mereka buat dalam mencapai kejayaan :)


Tqsm for today master master ku. Hingga kita berjumpa lagi. Doakan kejayaan kami anak cucu mu. 


sincerely, 
athirah tieramiessyou
Master Coordinator August 2018



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...